כיצד פינוי בינוי יסייע להפחתת מחירי הדיור?

אין ספק שלתוכנית פינוי בינוי יש ערך רב – היא מסייעת בתהליך ההתחדשות העירונית, ומאפשרת לפתח שכונות שלמות, באמצעות הריסת מבנים ישנים ובניית מבנים חדשים. עם זאת, לרוב כאשר מציינים את היתרונות של פינוי בינוי, נהוג כמובן לציין כי ערך הקרקע יעלה בעקבות המבנים החדשים, שכן הדירות על הקרקע יהיו שוות יותר.

אז איך הפרויקט הזה עשוי בטווח הארוך דווקא לסייע להפחתת מחירי הדיור?

הדמייה של פרויקט פינוי בינוי בתכנונו של אהוד זקסנברג

מסתכלים לטווח הארוך

כדי להבין איך פרויקט פינוי בינוי יסייע בטווח הארוך, חשוב מאד להסתכל לעבר העתיד, ולא להסתכל על השנים הקרובות. דמיינו שרשויות מקומיות מקדמות עוד ועוד פרויקטים של פינוי בינוי. כידוע, בפרויקטים הללו הקבלנים גם מוסיפים דירות חדשות למבנים, ולא יוצרים דירות בהתאם לכמות הדיירים הראשונית. הדירות הללו כמובן נמכרות לדיירים חדשים ולמשקיעים שונים.

כעת, אם מדובר על כמות גבוהה מאד של פרויקטים שיאושרו – הרי שיהיה היצע רחב מאד של דירות חדשות. הדבר יגרום כמובן לתחרות רבה מאד בין הקבלנים השונים, ותחרות כידוע – מסייעת בתהליך של הורדת המחירים, כדי למשוך את הצרכנים השונים. לכן, הוספה של הרבה דירות חדשות דרך פינוי בינוי – מובילה באופן טבעי להורדת מחירי הדיור לא רק עבור הפרויקטים של פינוי בינוי ספציפית, אלא באופן כללי להוריד את המחירים של דירות חדשות.

ומה זה מצריך?

חשוב מאד להבין, כי התחזית הזו תקפה, בתנאי שאכן יהיו פרויקטים רבים של פינוי בינוי שיאושרו, לצד אישורים של הממשלה לפרויקטים חדשים של נדל"ן באופן כללי.

כלומר – רק אם תיווצר תחרות טובה ומקיפה, אכן יוכלו תושבי המדינה ליהנות מההפחתה. לכן, דרך קידום פרויקטים רבים ככל האפשר של פינוי בינוי, נוכל תוך מספר שנים לראות איך מחירי הדיור יורדים.

  • Category :
  • Type :
נגישות