מערכת טנטאווי מטורונטו כפתרון לגודשי תנועה יומיים בישראל

דמיינו לעצמכם מערכת רמזורים חכמה שבאפשרותה לתזמן את פעילותם של הרמזורים לפי מצב התנועה בכבישים וללא שום צורך בהתערבותו של  גורם אנושי. ובכן, מערכת שכזו אכן קיימת ובתקופת הרצתה בטורנטו היא הצליחה להוריד ב-40% את הפקקים בעיר.

המערכת, אשר פותחה במסגרת עבודת הדוקטורט של החוקרת סמאח טנטאווי מאוניברסיטת טורונטו מושתתת על פריסה של חיישנים ומצלמות דרכים המזהות את התנועה המגיעה לצומת, מעבדת את המידע ומחליטה באופן עצמאי לאיזה נתיב רצוי לתת את זכות הקדימה, ובכך לחסוך בפקקים מיותרים ולהוריד את משך זמן הנסיעה.

לפי תיאורה של החוקרת: "כל צומת שולח ומקבל מידע מהצמתים השכנים שלו, וכל אחד מהשכנים עושה זאת באופן מדורג".

עוד מציינת טנטאווי, כי בנוסף למניעת הפקקים מפחיתה המערכת כמובן את צריכת הדלק בנסיעה, וכתוצאה מכך גם את זיהום האוויר באזורים המועדים לעומסי תנועה רבים.

מתחם הבורסה כמשל

אם היה צורך להסביר את גודשי התנועה באזורי תעסוקה הדוגמה הטובה ביותר הינה גשר "מודעי" בואך ממערב למזרח, מתל אביב ושאר חלקי הארץ, למתחם התעסוקה המרכזי על גבול תל אביב – רמת גן, בצמוד לנתיבי איילון, הרי גשר מודעי וצוואר הבקבוק היומי ברחוב בגין פינת הרקון הינה ההוכחה המובהקת לשילוב מערכת טנטאווי אצלנו בישראל.

המתנה לרמזורים מתחלפים של 20-40 דקות בכניסה לבורסה הינה תופעה שכיחה ויומיומית החל משעות הבוקר המוקדמות וכלה בשעות אחר הצהריים, עת יציאת העובדים ממתחם הבורסה לצורך השתזרותם בנתיבי אילון לצד גשר ההלכה.

מערכת הרמזורים הפועלת ברחוב הרקון אינה משתנה בשעות הבוקר ואינה מתאימה עצמה לגודשי התנועה של התנועה הנכנסת למתחם. כמו כן, מערכת הבקרה המרכזית במקום אינה פועלת כהלכה ואינה מווסתת עצמה על סמך הצרכים הפיזיים והפקקים ממערב למזרח.

מערכת טנטאווי הפועלת עצמאית ואינה תלויה ב"מחשב על" ובמרכז רמזורים אזורי, תאפשר במקום זה הפעלת שיקול דעת נקודתי לעשרות המטרים הצמודים לרמזור ללא תלות כלשהי לא בשיקול דעת אנושי ולא בחטיבה אלקטרונית גלובלית אשר אינה עומדת במשימה היומיומית במהלך החודשים והשנים האחרונות.

מערכת טנטאווי כמערכת של טיפול נקודתי, יודעת לפתור אד-הוק את גודשי התנועה הנקודתיים ובכך למנוע הפסד שעות עבודה ואיחורים של עובדים במתחם כולו.

  • Category :
  • Type : Modern
נגישות